.kan man bli problemfri?

Idag är jag oxå ledig. Skönt.
Men jag och Jocke ska till Bo Olsson så fort han slutat, han syster Jasse och hennes pojkvän Wille ska oxå med. Ska bli kul.
Vi ska även packa en del saker i från huset. Så vi bara kan flytta in dem i vår lägenhet som vi får på måndag, Woho så skönt detta ska bli.
Jag hoppas jag kommer få allt till rätta där, annars vet jag inte vad som kommer att hända. Jag har så många mål och visoner framför mig. Jag har mina krav, men ibland lyckas jag inte ens uppfylla dem. Hur värdelös känner man sig inte då? Man vill ju kunna klara av sina krav. Men men. Jag vet inte alls hur jag ska lyckas eller något.
Men lyckas vill jag ialla fall.
Livet är svårt, hela tiden en massa utmaningar, inget som går som en dans på rosor? Men sen vilka upplever ett sånt liv hela tiden?
alla har ju mot och med gångar. Det finns nog ingen människa i hela världen som inte haft en motgång.
Men som sagt, försvinner ett problem kommer där ett nytt problem.
Så egentligen blir man nog aldrig problemfri. Problemen kommer alltid finnas där om man inte tar itu med dem. Men frågan är, kommer där ett problem efter det oxå? Ja oftast, men oftast kan man hantera en del problem.
Vissa gånger vill man bara lägga sig ner och gråta och tänka varför just mig, varför ska allt detta hända mig?
Jag tror nog inte jag är den enda som tänker så. Eller har jag fel? ni läsare/vänner tänker väl även så ibland?
Jag tror jag bekymmar mig alldels för mycket, men är det konstigt i denna värld vi lever i?
Barn kan bli kidnappade, skjuter folk som man inte tycker om, kör in kapade plan i world trade center och dödar en massa med människor, folk tar livet av sig, dem orkar inte med denna kampen.
Åker in i fängelse i två år för att ha skjutit någon, men hade det handlat om regeringens pengar och fuffel och sånt hade straffet varit ännu längre än två år. Och enligt mig är det helt fel.. att döda är värre än att stjäla pengar..

jag fick bara en sån känsla i mig att skriva om detta nu, när jag tänkte på problemen...





en ensam flicka ska gå ut i världen nu.

Kommentarer
Postat av: pernilla

Jo visst tänker man så ibland...

2008-11-27 @ 17:11:49
URL: http://pernillasidnor.blogg.se/
Postat av: Emma

Fy vad fin din blogg har blivit Gumman :)

2008-11-28 @ 13:38:08
URL: http://emmajeppsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0