.mina tankar förtillfället

Asså ett förhållande?
vad går det ut på?

Det förhållande jag har nu är inget jämfört med hur jag hade det med Jocke när vi träffades... Alla som sa åt mig att han var en sådan klippa osv.. Visst är han helt underbar.
Men jag vill inte ha vårt förhållande som det är nu.
Jag går hemma, tar knäcken på mig. Vill att han ska inse det. Jocke jobbar. Kommer hem, är hemma i en timme, tränar i två. Sen kommer han hem är vaken i en timme ca. Sen somnar han på soffan. Eller går in och lägger sig.
Nä även om jag tycker det är jättebra att han tränar men jag är ensam konstant! och det känns som om det kvittar för honom...
Jag ville köpa en blomma till honom i söndags när vi var på burlöv. typ en ros eller ngt sånt. för kanske 50spänn. Inget märkvädrigt. bara visa att jag ger han min omtanke och älskar honom eftersom vi hade åtta månader..
Nä det fick jag inte, för han hade inga pengar och köpa en blomma till mig för.. Okej, ingen blomma köper jag.
Dagen efter köper han ett träningskort för 350 spänn.
Då undrar jag, vart tog allt vägen? träningen är viktigare än mig...
Ni kanske tolkar mig fel. men innan vi flyttade ihopa firade vi var månad. Köpte en ros eller två.. Jag har inte fått något sånt, får inte köpa själv till honom...
Jag känner mig inte alls uppskattad längre. Och nu behöver jag verkligen det, jag mår grymt dåligt av att vara hemma. Ni anar inte hur mkt jag kan sitta och gråta och ha mig...
Jag vill att han ska uppskatta mig lika mkt som innan, han säger att han gör det. men hur känns det egentligen?
Nä jag har itne råd att köpa en blomma till dig. men jag ska köpa ett träningskort och slå upp i huvudet på dig...
hmmmm.
jag älskar honom, jag är jätteglad att det är vi. men jag vet inte vad jag orkar längre. visst hade allt underlättat om jag fått ett jobb. men vad händer om jag inte får ett jobb inom en månad?

behöver lite råd för tillfället när jag kört ner mig, har ni några tips?

mina tankar för tillfället när jocke är och tränar......


Kommentarer
Postat av: Emma

Men Tina, nu måste du ta och vända på allt, och se saker lite mer positivt. Det är väl mycket bättre att han börjar träna och må bättre, än att han går och köper en jävla blomma till dig som ändå dör tillslut. Jag håller med dig att han kanske ska visa dig lite mer uppskattning, absolut! Men det kan man göra på mycket andra sätt än att ge bort en blomma.



Har du sagt allt detta till Jocke, som du nu har skrivit i bloggen? För jag lovar att det kanske är bättre att säga det till honom istället för att skriva det här. Självklart ska du skriva av dina känslor, men ta det med Jocke först, det är dock honom det handlar om.



Jag förstår att du inte mår särskilt bra Gumman! Jag vet att det är jävligt tråkigt att gå hemma utan jobb, man känner sig helt jävla värdelös. Men du måste börja ta en dag i taget. Man mår bara dåligt över att tänka framåt i den situationen som du är i.



Älskar dig Gumman!

Puss

2009-02-05 @ 19:35:00
URL: http://emmajeppsson.blogg.se/
Postat av: Linus

Det kan bli så ibland. Just nu är jag inne i en väldigt städig period. Jag går och sädar hela tiden och tycker det är ganska rogivande. =)

2009-02-05 @ 20:28:51
URL: http://carolinegrotte.blogg.se/
Postat av: Renée

Tycker du ska passa på att göra saker du inte kan göra när du är och jobbar om dagarna. Träffa vänner, rå om dig själv med ett härlig bad, hitta en hobby som du kan pyssla med m.m



Ring runt till lite olika affärer, vårdhem, dagis m.m och säg att du gärna vill jobba lite. Alltid ngn som nappar.



Sambo livet är inte lätt. Och som din kompis skriver, häng inte upp dig på en blomma, även om ni gett varandra saker de andra månaderna de har varit "er" dag så kan ni inte hålla på så i hela ert liv. Visst nu var de första månaden ni inte gav varandra ngt och de kanske känns konstigt och ledsamt, men han älskar dig inte mindre för de.

Det kommer komma många dagar i ert liv som du kommer tycka allt är jobbigt men tänk på hur bra han är och på hur glad du är för att just du fick chansen att få vara med honom. Och på hur bra du själv är, för han fick ju chansen att få vara med dig. Du är ju bra som du är!



Jag hoppas att du kommer känna dig bättre. Inget kul när folk man känner e nere. Hitta dig själv!



Massa kramar

2009-02-05 @ 23:58:03
Postat av: jane

hmm. jag känner igen mig, mitt görhållande är inte heller precis som det var i början och som jag önskade att det var. Det går i perioder, men de tråkiga, ensamma, bråkiga perioderna är fler än de kärleksfulla. Vet faktiskt inte vad man ska göra när man älskar någon men när den personen inte gör en lycklg längre. Försöker själv hitta på saker att göra tillsammans, men det är inte kul när alla förslag & engagemang bara kommer från mig. Hoppas du har bättre tur med din man!=) hehe

2009-02-07 @ 06:38:57
URL: http://gumpen .blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0