.hjälper Caroline

Till er som vill hjälpa en pluggande mamma som behöver er hjälp. Hon behöver all hjälp hon kan få :)
Svara på dessa frågar och länka er adress i hennes blogg. www.sessyklapp.blogg.se så hon kan ta nytta av det.

frågor.
1. Vem är du? Som person?
2. Hur ser du på ditt eget liv?
3. Är du nöjd med dina val i livet?
Varför?
4. Är du missnöjd med dina val i livet? Varför?
5. Hade du kunnat göra något annorlunda? Hur?
6. Hur ser ditt liv ut om 5 år?
7. Har du hjälp av någon/någonting?
Ex. psykolog, läkare, tabletter.
8. Lider du av någonting? Ex. sömnbrist, beroende, sjukdom.

Mina Svar:
1, Jag är en glad person( är i en svacka som ni vet förtillfället), det finns ingen som alltid är glad 365dagar om året.
Är en snäll liten tös som dem säger, är sambo. Som person skulle jag nog vilja säga att det finns ingen som just jag e lik. Jag är liksom en bonnatös, med inriktning Mode, Shopping. Allt som är galet vill jag vara med och skapa, jag är trevlig, omtänksam, partytjej, vill alltid se det bästa i folk... vet inte riktigt vad jag ska skriva. Lättare om någon annan hade skrivit.hehe.

2, Som person vill jag alltid vara glad, livet blir lättare, jag älskar mode, Shopping. Jag vill jobba hårt, få betalt och åka på semester när jag jobbat hårt. Och så som jag ser på mitt eget liv, är det väl ganska lyckat. Första gången jag är arbetslös. Och kommer inte vara det länge till. Jag ger upp för lätt ibland, men jag tror att jag har gjort rätt.

3, Mina val, hmm. Har inte gjort så många svåra val.
Jag valde gymnasiet på Skurup, dem gav mig mina tre bästa år, ångrar ikke att jag gick där. Älskar ju livet på landet och kunna veta med faciet i handen att jag skulle ha ett jobb när jag gick ut. det stämde, jag hade jobb direkt.
Jag har även gjort en abort, för ca tre år sedan, det valet var ganska så rätt för mig. För jag ville inte föda en bebis när jag var 18 och inte kunna säga att jag älskade dens pappa. Utan vi bara träffades, varken han eller jag var redo. Men det är inget jag vill prata om så snälla varken vänner eller läsare fråga inte om det, det tar hårdare än vad man tror. Men när jag gjorde det valet visste jag att jag kanske skulle träffa en ordentlig kille, som ville kämpa för mig och inte bara få omkull en. Om ni förstår vad jag menar.
Ca två år efter träffar jag jocke som kämpar allt för att få mig, och efter 6månader fick han äntligen mig.
Det var svårt för mig att acceptera någon som älskade mig och behandlade mig bra, och ett år efter detta så är vi nu sambo, jag ångrar inget. Men vill verkligen att folk ska förstå att det är inte så lätt att bo tillsammans. Även om det kan verka som en dans på rosor...men återgå med mina svar. Ja jag är ganska nöjd med mina val, vissa kunde varit bättre. Andra sämre.

4, Missnöjd är jag nog inte, men jag kunde agerat på annat sätt. Men mina val och nu står man här, Visst vill man vara Sveriges snyggaste brud och så jävla grym. Men jag lovar, ni kommer se mig i tv om några år ;) haha. Däremot min dröm är jag missnöjd med, jag skulle tagit den i första hand! En dröm är en dröm man ska följa den. men det kommer kanske med åren.

5. Nepp tror nog faktiskt inte jag hade kunnat göra något annorlunda, jag kunde har skippat att bli sambo, men varför inte försöka. Om jag tror det är mannen i mitt liv så vill jag väldigt gärna bo med honom. Kan man inte det, då tror jag inte kärleken är så stark.

6, Oj, om 5 år så är jag antingen singel och lever ett hektiskt partyliv som kändis. Eller så är jag hemmafru med barn. Då jocke har vunnit allt inom Cross ;) haha.

7, just nu har jag ingen hjäp av psykolog, men har haft det innan. Jag led av svåra ångestattacker. Gick alltid med ett gummiband runt handen, sparade på allt och då menar jag allt, cola burkar, balsam, kvitto m.m. Sen vågade jag aldrig köpa något till mig. Var rädd för allt nytt. Kände skuld så fort jag slängde/köpte något nytt. Min kurator kom på att jag hade det när jag hade gått till hon två gånger. Därefter gick jag på BUP en gång i veckan. Som ett exempel, jag hade inte badat badkar på 4 år och tänkte jag skulle göra det i min lgh då jag bodde i lgh i Skurup. Jag låg kanske en kvart, halvtimme. Lagom varmt. när jag reser mig snurrar allt. jag känner hur illa jag mår. försöker kalla på Lotta som satt i rummet brevid. jag kallade ingen hörde, försökte ta mig ut ur badrummet. försöker ta tag i min dörr. jag når inte. trillar, får tag på dörren. kommer in i rummet, spyr ner matta osv. sen la jag mig i sängen. Kallde på lotta. hon kom, men hon hade inte hört jag kallade innan, antagligen kallade jag bara i huvudet. Det är bland mina värsta attacker någonsin.
Men nu är jag nästintill fri från detta, känns så bra att klara sig igenom. Tuffare än vad folk tror. Men nu ser det bättre ut, vill man så klarar man det!

8, Nu när jag är arbetslös sover jag fruktansvärt dåligt, drömmer mardrömmar hela tiden. Smygäter HELA tiden, vilket summerar min svulna mage och runda huvud. Jag är ju som beroende för godis cola. Sen vill jag ju gärna dricka ofta, men jag har dragit ner på det en del men folk kan ändå tycka och tänka om en..Men mår jag dåligt så gör min kropp även det och då går jag upp i vikt. Vilket är avskyvärt!

Det var nog det hela för mig, Jisses vilka långa svar. Men det var rätt skoj att göra, jag minns mitt liv igen. Hur allt har varit innan man blev vuxnare! tack Caroline :)

Och gud vad bra semestersvenskar är. vill bara ut och leva livet nu, reseledare osv. Någon som är på?

Nepp nu är det godnatt här,

goodnight sweeties

Kommentarer
Postat av: Caroline

tack så mkt snäckan...

när jag fått fler svar (om jag får) så skriver jag en statistik kring detta... Kan dröja... men håll ut... kramis

2009-01-29 @ 00:33:49
URL: http://sessyklapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0