.Ludde kolgjini, jag har kört häst idag

idag har jag varit uppe klockan sex, var på väg mot Vomb. Jag skulle nämligen hjälpa Hanna i stallet, jag har ju inte varit med hästar på år och dag så jag var ju lite nervös, man ville ju inte vara i vägen. Men jag skulle ju jobba för Ludde Kolgjinis, jag tycker ju han är så charmig och lite snygg för att vara i den åldern. hehe. Men jag kom dit där började jag med att tvätta vattenhinkar och lite sånt. Sen sa Hanna att jag skulle köra, jag har aldrig kört en häst. Så jag var jättejätte nervös, jisses asså. Men en som hette Carro åkte med mig först ett varv sen gick det jättebra ;D. Jag travade och så, faktiskt rätt så kul, men nervöst, vi körde i skogen och lite överallt. det var kul och jag satt kvar hela rundan ( alla varven) hihi.
Sen gick tiden och vid elva begav jag mig hemåt igen för hon skulle på tävling med Robin King :D hoppas det går bra för dem. Och tack alla ni i stallet som var så snälla mot lilla nervösa mig, hihi.
När jag kom hem tyckte jag att jag ville sola men vad händer?
Jo solen försvinner, jag ser massa moln och så blåser det som tusan, jag tror inte gud vill jag ska sola :S har missat mina två chanser för solning. Hoppas det blir fint solväder imorgon, då ska jag steka :D



Gäddan kallades hon hära som jag körde, jag blev faktiskt stolt över mig själv :D väldigt kär häst :D

 
söta Hanna :)


Robin King, hoppas att du drar hem vinsten idag nu när jag varit där ;)


Svennis & jag myser, han e såå mysig denna hästen ;D


Vad hittar ni på idag? är där sol hos er?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0