.tillbaka efter crosshelgen i Oskarshamn & Vimmerby

tjoooho

Nu är jag tillbaka efter en crosshelg i Oskarshamn och Vimmerby.
Helgen har varit trevlig och mysig. Ifredags mötte Lenny och Linus upp oss i Blentarp och vid kvart över fem begav vi oss mot Oskarshamn. Vi stannade vid Växsjö på Mcd och åt lite, sen var det bara att fortsätta att köra vidare. Vi fick ju köra till en stuga som Magnus bor i, där fick även vi bo. Liten myisg. eller ja, helt okej. Väl framme vid nio tio tiden så var vi alla trötta. Så efter vi packat upp så la vi oss i sägarna och somnade.
Lördagmorgon var jag väldigt trött, så jag fick ta magnus bil och köra upp till crosstävlingen lite senare, men då hade jag packat maten osv med så vi kunde äta där. Solen sken och det var ganska varmt, ibland kom blåsten och det avskydde jag men annars låg jag och solade lite, fast med kläder på :P och älsklingen låg brevid och vilade upp sig.
Men det var jättemysigt och trevligt. Känns rätt skönt att komma överens med allihopa där :)

Ja själva tävlingen gick väl inte så jättebra, Jocke är tydligen van vid att alltid hamna på bra placeringar men det gjorde han inte denna helgen. så nu jävlar ska jag sätta fart på honom. Cross är en dyr sport, inte ska man slänga ut pengar på det om man inte kämpar.
Men efter lördagens tävling så var det väl okej, ingen trillade och skada sig, skönt. Det kan jag säga att när starten går så är man väldigt rädd, åtminstonde jag.
När tävlingen då är slut så körde vi tillbaka till stugan, Magnus och Robin tvättade crossarna så körde jag och baby till Oskarhamn och handlade hem så vi kunde grilla, men grillen ville inte fungera så vi fick steka flintasteken och korvarna :P
Sen skickade Emmsi om vi kollade på melodifestivalen eller eurovison som det heter, nepp det gjorde vi ju inte för Magnus sa att ettan gick knappt in men efter lite försök och så funkade det utmärkt så vi så det, Norge var väl helt okej en bra vinnarlåt jämfört med dem andra gångerna, jag gillade turkiet oxå :) tyckte ni rätt vann?
Därefter kröp vi ner i sängen eftersom söndagen skulle bli en lååång dag.
Söndagen, Upp vid sju och packa alltihopa. och begav oss till Vimmerby.
Framme där åt vi frukost och sen skulle killarna träna, sen träna dem och jag gick och la mig och sov i saaben, var så trött. därefter började alla tävlingarna, nja det gick inte alls bra för killarna denna gången heller.
Men dem kom runt banan iaf. Så nu ska vi ha stenhård diet här hemma så jocke blir på hugget igen.
Sen kom vi hem igårkväll runt halv tio, då var jag helt slut. Ja både Jocke och Robin med, jisses.
Så det blev pizza och sen en god sömn för min del som inte skulle upp och jobba. hihi.

Nepp nu orkar jag itne skriva så mycket mer, bloggar lite senare. 
Lite bilder kommer iaf :)


Crosslaget :) 


96:an han jag älskar


97:an Robins första tävling :)

            
söta hundar, där vi bodde,   utsikt där vi bodde, Mysigt! Vi körde förbi Astrid Lingrensvärld,där verkar så mysigt :)


Älsklingen tävlar, duktig han är,<3

Jag tycker det är roligare för var gång man följer med faktiskt, man lär känna fler och fler och då blir det mycket roligare. Sen om man kunde hjälpt älskling att bli bättre är det oxå väldigt kul, se när man kanske är i botten men kommer upp till toppen, att man har hjälpåt honom med att komma till toppen igen, där han en gång har varit.
Och nu ska jag ner och tvätta crosskläder, hjälmar, skydd och dylikt. Så det är fint till nästa gång!



jag älskar dig♥

Kommentarer
Postat av: Emma

Übersnygga tröjor dom har! Absolut inte sådär 80-tal eller så ;). Haha!



Astrid Lindgrens Värld ska jag snart till :D.

2009-05-18 @ 18:59:39
URL: http://emmajeppsson.blogg.se/
Postat av: Linda

aw, min pojkväns kompis som med heter Jocke var med där:)haha:)

fast vet inte hur de gick för han!:)

2009-05-19 @ 11:01:05
URL: http://honkallaslinda.blogg.se/
Postat av: bloggare på icedaniel.se

Det var en riktigt bra tävling !

2009-06-27 @ 16:21:43
URL: http://www.icedaniel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0