.uppdateringen från Valborg 09 & helgen därpå

uppdateringen från valborg kommer nu :)

det började med att Millan och Dennis kom och hämtade oss, massa packning med oss ut till Simmarpsbacke, väl där ute med filtar och allt annat gott.
 Jocke och Dennis började ordna med grillen osv, sen kom vi på massa som vi hade glömt så jag och jocke blev kvar för att passa grillen så körde dennis och millan och hämtade resten. Sedan när folket kom, så kom vi på. Vi har ingen musik. Och musik är ett måste! Så Danny körde och hämtade Jockes mammas stero. Maten var så god, jag och älskling grillade ytterfile och potatissallad till det, Mums! Sen påkvällen tog man filten om sig, satt och drack cider, pratade och sjöng. Och bara myste av vår lilla brasa. Men vid halv tolv kände vi att det blev alldels för kallt att sitta där ute, så vi packa ihopa allt och körde hem till Dennis och Millan och fortsatte vårt festande där.
Jocke säger alltid att han inte ska dricka så mkt, men vi tjejer satte oss i köket och snacka lite, nnär jag kommer in efter en halvtimme 40 min. Då har jocke nästan druckit upp all vodkan själv, snacka om att jag blev irriterad. Men spriten ordnade sig sen, var ju massor av det där. Och rätt som det var blir jag väldigt kalasfull. Vid fyra begav vi oss hem, under bråk på vägen hem. Fattar inte varför vi alltid ska bråka, dessutom hade vi elva månader då, varit tsm i elva månader och träffats i 17månader härligt :D
Men jag mådde avskyvärt dagen efter riktigt dåligt. Allt bara kom upp, så jag ska ta det lugnt, fy bubblan vad dåligt jag mådde:( men fatta inte hur allt bara kunde slå till så helt plötsligt.
Dagen efter då vi firade elva månader åkte vi ut till blentarp jocke och robin skulle mecka cross, jag la mig bakfull i solen och somnade. Vid fem tiden bjöd magnus oss på middag på 91:an i blentarp. Därfefter begav vi oss hem. La oss i sängen och bara myste lite. Sen vid tio körde vi och hämtade hanna hos hennes mammi, jag körde 740  hannas då :P
Sen kom vi hem vid 12 på natten och då var både jag och jocke helt off.

Lördag morgon skulle jag fixa och packa jag skulle nämligen följa med jocke och robin på crosstävling vid markaryd, tranan hette crossbanan iaf, vi körde vid sex på kvällen från blentarp, den dryga bussen stannade nog sex gånger på vägen upp. Vädligt irriterande, Väl framme där träffade vi en som tävlar med Jocke i hans lag, och hans familj så vi satt alla ute och grilla. Jättemysigt. Men jag var fortfarande sliten så vid tio kröp vi ner. Det var liksom årets första tävling på söndagen så lite sömn skadar nog itne.

Söndagmorgon vaknar jag vid åtta av alla crossar går igång, då var det träning för div 5. Jocke kör i div 1. GAAAAH tänkte jag och huvudet dunkade och Robin bara skrattar åt mig, kvider du tina :P haha.
Men efter några timmar var det dax för tävling, jag var nog mer nervös än vad Jocke var, hade såå ont i magen, men det gick bra, han trillade tydligen men det var där jag inte såg. Och sen så andra gången han körde så stupar han rätt ner, och en cross direkt efter vi trodde han blev överkörd, ni anar itne såå rädd jag var. Usch. men han behövde tydligen en sådan för sen körde han ännu bättre :)

Så nu orkar jag inte skriva mer, ska fixa mig innan jobb, mår lite bättre idag så.
Men det var en trevlig Valborg och Crosshelg, här kommer lite bilder:

Dennis&Jocke med grillen/brasan


pusss älskling


jagpåfilten


folket :)


folk och brasan:)


Dennis,Jocke,Pontus


Jocke tävlar.

Orkar inte lägga upp fler bilder nu, jag hatar verkligen denna datan!
Ska bara få tummarna hur häcken och lämna in den,, men vill ju behålla alla bidler jag lagt över.

Ha en trevlig dag i regnrusket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0