.Lördagen den 19/9 :(

Den dåliga uppdateringen finns faktiskt skäl till jag ínte har skrivit.

kvällen igår slutade INTE som vi hade hoppats på.
Vi fick nämligen spendera nån timme på aukten i Ystad.

Robin, Jockes lillebror var med i en bilolycka med sin epatraktor. Robin ringde själv oss och var helt lugn, men jag hade nog inte varit så lugn efter en sådan krock. så vi begav oss från malmö till E65:an vid skurup. Jäkla krock asså.
Killen hade inte ens haft sin epa i två veckor och så händer detta, bilen som körde in i honom voltade runt. helt sjukt. Men Robin fick komma hem igår och idag sa han att han mådde bra, men jag tror chocken kommer senare faktiskt.

tycker verkligen att Robin hade gud vid sin sida igårkväll, änglavakt. tror lite att Jimmy&Magnus hjälpte honom, för precis när vi var vid Olyckan så var det som en blixt slogs i mitt huvud med just dem två som har gillat bilar osv.


Och idag har jag jobbat, tog även A till motorcross tävling i Skivarp där han fick se Jocke tävla, snacka om att han var lycklig. Super trevligt var det. Älsklingen komma 2 i första heatet och 1 i andra heatet så det tyckte jag var bra :D
tog även med min bebis (Darre) till jobb en sväng, mkt uppskattat dem älskade min lilla sötnos :D hihi.

Senare kom jag hem, skickade sms till en mkt nära vän till mig.
och säger visst är det skönt med lugna helger.
så berättar hon att hennes häst dog på banan idag, hästen hon tränar. fick massa tårar i ögonen, så gör så ont i en och inte kunna hjälpa en vän, jag finns här och stöttar om det skulle vara ngt. Hoppas att du mår bra mitt hjärta, tänker massor på dig<3!!!

så nu ligger jag här i min säng, utan min älskade. för han jobbar inatt. nu ska jag strax släcka ner och lägga ifrån mig godispåsen(A) och säga godnatt till mig själv, imorgon väntar även jobb.
Och våra grannar undertill har flyttat in igen, fått jättefint, köket i just love it!! har haft en trevligkväll där nere med dem och så kom Thord, Jenny och deras lilla Jerry, så söt:)

 

Immenso November
dog mitt i V75-lopp

 

(travnet.se lördag 19 sep 2009 17:25)

Immenso November föll ihop och dog under loppet.
Foto: Adam Lind






















I inledningen av den sjätte V75-avdelningen på Åby idag föll Immenso November död ned på banan.

- Det här är det värsta som kan hända oss som jobbar med hästar, säger Immenso Novembers tränare Lutfi Kolgjini.

Eftersom Lutfi är avstängd var det Johnny Takter som körde Immenso November. Helt enligt planerna tog Immenso November ledningen i loppet men redan i första kurvan förstod Johnny att allt inte stod rätt till.

- Hästen uppförde sig konstigt, han börjat titta uppåt skyn och jag förstod att det inte stod rätt till, säger Johnny Takter.
Johnny styrde ned Immenso November på innerplan där hästen föll ihop. 
Det här var mycket obehagligt, säger Johnny Takter när han istället för att vara med när loppet kördes om fick följa det från sidan.
Immenso November blev fem år och han vann i 14 av sina 43 lopp. 780.000 kronor sprang Immenso November in till sina ägare. Tränaren Lutfi Kolgjini var själv delägare i hästen.
- Jag har varit tränare sen 1986 och aldrig var med om sånt här tidigare, varken i lopp eller i träning. Det känns hemskt, säger Lutfi.
Enligt Åbys banveterinär Ulle Heed så drabbades troligen Immenso November av en bristning i ett blodkärl.
- Jag tror att det var stora kroppspulsådern som brast, säger Lutfi Kolgjini.

så jäkla hemskt :(!!!!

Hur har eran helg sett ut? :)
Hoppas inte den varit så jobbig som min......

Kommentarer
Postat av: Emma

Stackars lille Ruben, tänker så på honom!

Och Hanna, gud vad jobbigt det måste ha varit!

2009-09-20 @ 15:56:30
URL: http://emmajeppsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

NEJ USCH vilken jobbig helg:(! Hur är det idag =/??

2009-09-21 @ 11:57:53
URL: http://hwoggart.blogg.se/
Postat av: Camilla

Nämen shit :S Fy fan, först en jätte hemsk krock en sen en häst som bara faller ner !!! kramar om!



Ska ni till Joel och Emmy till helgen ?

2009-09-21 @ 18:10:27
URL: http://acamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0