.1juli 25månader och i danmarks förbjuds min älskade lilla Orvar

Torsdaag,


idag är det 1 juli, jag och mitt hjärta har 25månader
vi åkte till Ystad och åt på Hamngatan och satt ute i solen, sen åkte vi tll Jakten och gick lite på stranden, mys :)

Men en annan sak jag är grymt förbannad och irriterad över det är Danmark och det hära med raserna!
Jag fattar inte hur dem kan göra så, vilken hund som helst kan bli farlig. . .
För några år sedan var det Doberman och Schäfrar och allt vad där finns som har varit farliga. eller som dem tror är farliga. Allt handlar ju om uppfostran, hemmiljö,uppfödare, social träning och allt det dära.
Jag tycker det påminner om människor, det finns farliga människor, idiotiska människor osv osv, men inte fan har dem munkorg och kort koppel, kanske fängelse ett år elr ngt sånt.
Och visst det kan slå slint i huvudet på en hund, men det kan det faktiskt oxå göra på en människa.

Min lilla älskade Orvar
kommer förbjudas där, min lilla goding. Han är charmig och väldig go. .
Visst kan han oxå bitas och så, men det är en liten valp. men han lär sig mer och mer och beter sig inte farligt :)
Hoppas verkligen inte denna idiostika lagen kommer till Sverige, då blir jag tosig.
sjukt det hära, vi förbjuder dessa raserna. Då vill jag förbjuda människorraser, sådana som pedofiler, väldtäcksmän, knarkare, tjuvar och sådana som bara rätt som det är vill döda folk. . .
Allt som händer med sådana är fängelse och lite psykvård. Inte för dem människorna födds så, men åhh jag blir så irriterad.Jag vill oxå världen ska vara fri från bråk och detdära.
Allt är alltid hundarnas fel, men det är ju ägarnas.  Neej jag tycker att hundarna ska få finnas kvar, Fritt.
Dem ska oxå ha frihet!
Älskar dig min lilla älskade Orvar!




min lilla goding.

Nu säger vi godnatt, och hoppas ni andra har haft en bra dag!
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0