.lite små tips

Tänkte ge er lite små tips om träning eller knep kanske man kallar det.
Alla har ju undan flykter, hur ofta har man inte hört;
-jag orkar inte
-jag har inte tid
-måste göra några ärenden
-hinner inte, måste laga mat
-barnen ska göra ngt.
-nä jag kan inte då, mitt favorit program går på tv då!

Tips!
Att träna innebär inte att du ska vara på gymmet i 3-4 timmar.
Du kan bestämma dig för kanske köra kondis, kör intervaller. Då behöver du inte hålla på i 60 minuter.
Du behöver inte gå till gymmet varje dag om du inte hinner.
Men 3 dagar i veckan, 1-1,5 timme per gång, kan du inte unna dig den egen tiden? Du får ju trots allt mer energi tillbaka och du orkar mer, både med jobb och familj.
Visst att du kanske har något ärende och sådär, men att åka och shoppa i flera timmar, det hinns med, men inte träningen. Byt bort en shoppingdag mot gymmet! Sparar pengar och du känner dig bättre utan ngt nytt plagg på dig ;)
Du kan träna utomhus själv, med sambo och även barn. Tips på det kommer senare 😊
Jag vet inte hur det är och ha barn, för jag har inga, men jag vet att man kan försöka ändå ☺

Om du vill göra förändringar, börja inte med att sätt för höga krav, du blir ledsen om det inte funkar direkt. Sätt låga, som du vet du kan klara av, och jag lovar dig, när du klarat av ett av dina mål, du hittar nya och du känner dig sporrad!

Jag hejar på dig! 👍


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0