.varför jag inte vägt mig under min träningsresa


Till er som undrar varför jag inte väger mig under träning och sådant.

Jag har ju som sagt inte vägt mig på länge länge, har ingen aning om vad jag gått ner eller gått upp under min resa till bättre kropp!
Josefine min PT har vägt mig, men jag har dock ingen aning om vad jag väger.
Många väger sig, och blir superglada när dem gått ner, vilket man ska bli om man vill neråt, och kämpar på!
Men så fort man då går upp ngt kilo så blir man deprimerad, ledsen och undrar varför man gjorde det.
Visst handlar mkt om min träning att jag ska gå ner i vikt, men framför ALLT handlar den om jag ska få in träning i rutin, försöka äta lite hälsosammare. Men det gör jag för jag mår bättre! Jag blir piggare, gladare och klarar av mycket mer än vad jag trodde, mitt självförtroende är mycket större nu än vad det har varit på flera år! Vilket för mig är himla kul och gör mig motiverad :)
Men om jag då väger mig, och vågen inte visar det jag hoppas på, då blir jag besviken på mig själv och tycker fan och ev kanske jag inte släpper det.
Trots att jag då redan vet att jag tränar, försöker ändra min kost, mår bättre är gladare. Så ska vågen förstöra min lycka för jag kanske gått upp!
Så för min del, så ska jag veta vad jag väger när jag har den kroppen jag vill ha och trivs i. För då bryr jag mig inte om siffrorna på vågen, då bryr jag mig om min kropp och vad jag uppnått istället.

Så här kom lite om varför jag inte väger mig, om ni är som jag, fastnar på siffrorna på vågen, har svårt att släppa det, testa då att inte väg er på ett tag. Man kan ändå testa olika dieter om man vill det.
Men kom ihåg en sak, man kan inte banta 365 dagar om året!
Så man kan faktiskt få unna sig nån gång då och då. Och sålänge du rör på dig, så kommer allt det andra och falla på plats, lev ditt liv här och nu, gör det som gör dig glad! Ta en chokladbit när du är extermt sugen, men ta en kvällspromenad efter maten. Gör det som gör DIG LYCKLIG, för är inte du lycklig så kan du inte göra dem runt om dig lyckliga!
Jag tror på dig! You Can do IT!!!

Hoppas jag även kan ge er motivation och få er att känna glädje!

Massa kärlek från en glad tinis! ❤ <3

Kommentera gärna ;) och om ni vill veta något annat :)

https://cdn3.cdnme.se/278641/7-3/pic_51509cbb9606ee7d797b7070.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0